Blogul cu bani
imagine elance.com - recomandare de 5 stele

Obtinerea unui contract eLance necesita o strategie bine pusa la punct.
Clientul are optiunea sa aleaga din zeci de utilizatori care liciteaza pentru lucrare, dar cu putin tact si psihologie poate fi convins ca tu esti cel mai bun candidat.


Ce vor clientii eLance?

Simplu: clientii vor aplicanti care sa le faca lucrarea la termen, cat mai bine, cat mai repede si cat mai ieftin. Si tu ai vrea acelasi lucru. Din 50 de aplicanti pe care l-ai alege?


Ce vrea utilizatorul eLance?

Tu, ca utilizator, vrei joburi simple, cat mai rapide la cat mai multi bani.
Te gandesti (asa ma gandeam si eu la inceput) ca daca licitezi la cel mai scazut pret, e imposibil sa nu ti se acorde lucrarea.
O sa te contrazic prin experienta empirica si o sa-ti dezvalui strategia care functioneaza in cazul meu.

Mi-a luat ceva timp sa realizez ca nu sunt singurul pe eLance care poate sa finalizeze un job, iar faptul ca licitam la cel mai mic pret, nu garanta obtinerea lucrarii.
M-am zbatut cateva zile bune sa castig o licitatie, numai ca sa am o recomandare buna la profil si licitam lucrari usoare la cel mai mic pret.
Eram dispus la un moment dat sa fac o lucrarea gratis, numai sa pot arata ca am ceva la portofoliu (conteaza enorm). Am "cheltuit" 30 de "connect"-uri pe acest lucru (credite pe care le poti folosi lunar), fara sa primesc macar un raspuns de "poate", pentru ca ma grabeam sa licitez primul si foarte ieftin.
Mi-am dat seama ca trebuie sa schimb ceva, mai ales ca exista o concurenta imensa din tari ca India, Pakistan sau Indonesia, unde sunt utilizatori priceputi care lucreaza la fel de bine (sau poate mai bine) si iau lucrari sub pretul pietei.


Oferta eLance

Secretul obtinerii primei licitatii consta in formularea si convingerea clientului, ca tu esti persoana cea mai potrivita pentru lucrare.
Exemplu: Clientul doreste un tabel HTML de culori diferite si popularea lui cu numele unor firme, adresa si numarul de telefon. Buget: $20 - $50.
Oferta gresita:

Hello,
My name is X and I have a lot of experience in HTML tables.
If you visit my profile, you'll see that I'm the right person for this job; also I am prepared to work for the lowest possible price on the market.
Looking forward for your reply
Thank you,
sincerely
X

Daca te duci la un chirurg sa te opereze de apendicita, vrei sa auzi cate operatii a facut si cat de bun este el, sau vrei sa stii cum va decurge operatia ta pana la cel mai mic detaliu? Doctorul nu are recomandari si iti spune ca e cel mai ieftin in comparatie cu alti chirurgi - ai incredere in el?
Acelasi lucru se aplica si pe eLance: clientul are o problema, iar tu trebuie sa ii oferi solutia.
Oferta corecta:

Hello
My name is X and I have worked previously with HTML tables.

Based on my experience, the HTML table you are asking for is fairly simple. I will create something similar that you can see on tablestyler.com with a separate Cascading Style Sheet file for easy editing in the future.
For the same purpose the HTML code will be easy to read and formatted with tabs.
Please see attached an example
(open the file with your favourite browser; to view the source: Right Click -> Open with->Notepad).

I propose the following milestones for you convenience:
1. First 12 hours: Work completed so far: $0.
2. Day two: Complete work and review: $0.
3. Day three: Final deliverable: $29.99

Looking forward working with you.
Thank you for your consideration.
Best regards,
X


Etapele si Pretul

Poate ca ai observat in exemplul de mai sus folosire etapelor fara a cere bani - expresia folosita pe eLance este "milestone".
In aceste etape, clientul vede pas cu pas cum pargurge lucrarea fara sa plateasca.
Evident, daca licitati pentru proiecte mai ample, laborioase si mai scumpe, aceste etape vor avea un pret pentru a te proteja de cazul in care clientul se razgandeste pe parcurs si ai muncit o luna pentru jumatate din proiect, pe care poate il poate termina clientul. Trebuie sa ai mult tact si sa folosesti diplomatie cand ceri bani, dar trebuie sa ii ceri fara rusine: este munca ta.

Un alt factor important este pretul. Majoritatea utilizatorilor vor licita minimul proiectului; numai faptul ca ai cerut mai multi bani, va face clientul mai curios sa iti consulte oferta si sa se uite la profilul tau ("De ce cere mai mult?").
Incearca sa pui pret comercial pe lucrare, fara sa fie o suma fixa si sa aibe acel virgula 99 sau 97 (e.g. 29.99 sau 39.97) - e pragul psihologic bine cunoscut in lumea comerciala; chiar functioneaza.


De retinut

Nu licita pentru lucrari pe care nu le poti finaliza la timp sau nu esti sigur ca le poti face.
Nu comunica clientului nicio forma de contact! Daca esti descoperit, contul eLance va fi suspendat.
Daca vrei sa vorbesti despre tine, rezuma la o singura fraza de ce te-ar alege pe tine clientul. Iti va vizita profilul oricum si acolo are informatii mai detaliate.
Textul ofertei sau al mesajelor sa fie ordonat - formatul va reflecta persoana ta.
Lucrarea clientului este importanta: descrie cat mai amanuntit dar la obiect, cum ai de gand sa rezolvi problema lui.
Ataseaza un fisier ca sa-ti dovedesti abilitatile.
Stabileste 2-3 etape prin care clientul poate urmarii evolutia lucrarii. Prima etapa sa aibe pretul de $0.
In momentul in care ai finalizat o etapa si clientul este multumit, cere politicos sa accepte acest lucru in panoul de control.
Cere un pret mai mare decat bugetul minim. Foloseste un prag psihologic .99 sau .97
Pe timpul lucrarii raspunde politicos, prompt si la obiect la mesajele clientului.
La sfarsitul lucrarii roaga clientul sa te evalueze si sa faca o recomandare - conteaza foarte mult pentru licitatiile urmatoare.
In incheierea ofertei foloseste formula: "Thank you for your consideration. Looking forward working with you."
"Cere si ti se va da".


Creaza un cont gratuit pe Elance